Klantverhaal: vandeStreek Bier

Gebrouwen om te drinken. Dat is de slogan van Brouwerij vandeStreek Bier, opgericht door de Utrechtse broers Sander en Ronald van de Streek. Zij begonnen tien jaar geleden als hobbybrouwers in de keuken van Sander, maar zijn inmiddels niet meer weg te denken uit de slijterijen in Nederland. “Het was gewoon leuk om eens in de maand samen in de keuken te staan”, vertelt Sander “Alleen toen werd het elke zondag en gingen we steeds grotere batches maken. Eerst een pannetje van twintig liter, toen vijftig liter en ga zo maar door.”

Inmiddels wordt er meer dan vierduizend liter bier per dag gebrouwen op de Ontariodreef in Utrecht, waar de brouwerij gevestigd is. In het assortiment zitten standaard 5 tot 6 bieren die het hele jaar beschikbaar zijn, waaronder de alcoholvrije IPA ‘Playground’ die in 2018 tijdens de Brussels Beer Challenge de prijs won van ‘beste non alcoholisch bier van Europa’. Het vaste assortiment wordt afgewisseld met creatieve eenmalige specials waar de brouwers hun creativiteit op los kunnen laten.

Klanten kunnen de speciaalbieren via de webshop bestellen en bij de brouwerij afhalen, óf de dichtstbijzijnde Albert Heijn of slijterij binnenlopen. Grote kans dat je hier het bier van de broers in de schappen vindt. Sinds kort kun je in het weekend ook genieten van vers gebrouwen bier aan de bar in het proeflokaal met uitzicht op de brouwerij. “Mensen zeiden vaak tegen ons dat ze de brouwerij graag wilden bezoeken”, legt Sander uit. “Dus nu kunnen ze dat doen terwijl ze aan de bar een biertje bestellen. We organiseren elke week wel wat leuks. Bijvoorbeeld een proeverij in combinatie met hapjes van lokale bedrijven in de buurt.”

 

Wastenet verzorgt voor vandestreekBier de inzameling van de volgende afvalstromen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

“Op een gegeven moment hebben we besloten: we gaan nooit meer nadenken over afval 

Voor elke afvalsoort een oplossing

“Toen we zo’n zes jaar geleden officieel begonnen met ons bedrijf, maakten we nog gebruik van een boerenschuur van 100 m2 dat vooral fungeerde als opslagruimte. Hier hadden we alleen restafval, want we produceerden veel te weinig afval om te gaan scheiden. Toen we gingen groeien en de grootte van ons pand meegroeide werd het voor ons logisch om afval te scheiden. Een lange tijd hebben we dit via de gemeente geregeld, maar dat was een groot drama. Dan vergat je één keer de container buiten te zetten en werd je de volgende keer gewoon overgeslagen. De beste keuze die we toen hebben kunnen maken was overstappen naar een commerciële inzamelaar”, vertelt Ronald van de Streek. “In de afgelopen jaren is de dienstverlening een paar keer aangepast, omdat we meer afvalsoorten kregen. Dat is ook een van de dingen die we fijn vinden bij Wastenet. Wij zien gewoon plastic, maar zij kijken onze hal in en zien meteen een oplossing. Nu hebben we plastic folie zakken erbij gekregen voor het palletfolie. Daar zijn we erg blij mee, want er gaan wel een stuk of drie zakken per week doorheen. We gebruiken ze trouwens ook wel eens voor iets anders”, lacht Ronald. “Het was namelijk heel handig voor onze hopoogst dit jaar. De hop die we zelf gekweekt hebben, hebben we naar de brouwerij vervoerd in die zakken. Er zitten gaatjes in, dus het kon zo lekker ademen.”

“Toen er een pallet vol met flessen omviel, stond er binnen twee uur een container 

Naast de inzameling van het restafval, papier en karton, flessenglas en plasticafval zijn er een aantal keren per jaar ook bouwcontainers nodig. “Er stapelt altijd nog afval op, zoals bijvoorbeeld houtpallets. Twee keer hebben we zelfs gehad dat er een hele pallet met allemaal flessen erop omviel. Dan bellen we naar Wastenet en binnen een paar uur staat er een container zodat de boel opgeruimd kan worden. De tweede keer kwamen er zelfs twee containers, omdat de juiste maat niet meer beschikbaar was. Dan maar twee containers van 6m3 in plaats van één van 10m3.”

Benaderbaar, korte lijnen en deskundigheid

“Heerlijk dat als je Wastenet belt je vrijwel altijd dezelfde persoon aan de telefoon krijgt die het voor je kan regelen. Ik denk dat er veel ondernemers zijn die, als ze een bouwcontainer nodig hebben, online gaan zitten vergelijken en denken dat ze daar iets mee winnen. Maar ik ben er intussen van overtuigd dat je daar niks mee wint. En dat je er veel meer baat bij hebt bij als je zeker weet: die kan ik bellen en dan is het gewoon geregeld. Ik hoef geen formulieren in te vullen, geen gedoe, geen onzin”, aldus Ronald.

“Dat we deze manier van service prettig vinden heeft ook te maken met onze attitude. We hebben op een gegeven moment gewoon besloten ‘we gaan nooit meer nadenken over afval’. Geen gedoe meer, het moet gewoon goed zijn. Eén telefoontje en het moet gewoon geregeld zijn. Bij Wastenet krijgen we deze service en dat is voor ons gewoon praktisch. Nu denken we nooit meer over afval na. Wastenet is heel benaderbaar, korte lijnen, alle afvalsoorten op één ophaaldag in plaats van drie keer langskomen voor drie verschillende afvalsoorten en er is altijd wel een oplossing voor wat voor afval dan ook.”

Niet al het afval van de brouwerij wordt trouwens door Wastenet ingezameld. Het water tijdens het brouwen wordt zoveel mogelijk hergebruikt en de moutresten gaan naar een lokale geitenboer, waar het wordt gebruikt als veevoer. Van de melk van de geiten wordt kaas gemaakt, die weer te proeven is in het proeflokaal in de brouwerij. Neem een kijkje in het proeflokaal >

 

 

 

  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer klantverhalen

 

 

 

 

 

 

 

 

De Houdloods

“Vroeger moest ik elke keer checken of de container wel geleegd was. Nu kunnen we er gewoon vanuit gaan dat het geregeld is”. Voor het restaurant De Houdloods verzorgen wij het flessenglas, organisch afval, papier en karton en het restafval.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bellboy Lifttechniek

“Fijn dat er altijd duidelijk beschreven staat wat onze kosten zijn en wat het ons opbrengt.” Voor Bellboy lifttechniek voeren wij al het afval af dat vrijkomt tijdens onderhoud en renovatiewerkzaamheden.

Contact met Wastenet inzameling

Wij helpen u graag
Heeft u een vraag of behoefte aan advies? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Mail ons
Of bel 072-7202206 op werkdagen van 7.30 tot 17.00 uur